Miten luoda Facebook yritystili?

Facebook yritystili - Web Design Friberg

Noin 2,7 miljoonaa suomalaista (tilasto 4/2019) käyttää Facebookia. Facebook on pikaviestiketju WhatsAppin sekä videopalvelu YouTuben jälkeen suurin suomalaisten käyttämä sosiaalisen median kanava (tilasto 4/2019). Facebookissa tarjoaa valtavan potentiaalin tavoittaa juuri sinun yrityksesi kohdeyleisöä. Ja mikä parasta, oman yrityksen palveluja ja tuotteita voi markkinoida täysin ilmaiseksi! Facebook tarjoaa myös mahdollisuuden ostaa maksettuja mainoksia. Maksetuilla mainoksilla saat suuremman näkyvyyden ja tavoitat enemmän käyttäjiä.

Tässä ohjeessa käydään läpi miten juuri sinä voit tehdä yrityksellesi Facebook -sivun.

1. Kirjaudu sisään henkilökohtaisella Facebook-tunnuksella

Perustaaksesi yritystilin, tulee sinulla olla ensin oma henkilökohtainen Facebook-tili. Henkilökohtaisen Facebook-tilin rekisteröinti käy helposti osoitteessa https://www.facebook.com.

2. Yritystilin luonti

Nyt kun olet kirjautunut henkilökohtaisilla tunnuksillasi Facebookiin, pääset aloittamaan yritystilin luomisen.
Valitse Facebookin ylävalikosta ”Luo”, jonka jälkeen valitse kohta ”Sivu”.

Facebook yritystili luo uusi sivu

Seuraavaksi valitse kohta ”Yritys tai brändi”.

Facebook yritystili - Valitse yritys tai brändi

3. Yrityksen tiedot

Täytä ”Sivun nimi” -kenttään yrityksesi nimi. Tämän jälkeen valitse yrityksellesi sopiva luokka. Voit selata valikosta yrityksen toimialaa hyvin kuvaavan luokan.

Täytä osoite tiedot sekä yrityksesi puhelinnumero. Yrityksen yhteystietoja pääsee tarvittaessa muuttamaan jälkeenpäin.

Siirry seuraavaan vaiheeseen painamalla ”Jatka” -painiketta.

Facebook yritystili - Täytä yhteystiedot

4. Profiilikuva

Profiilikuvaksi on hyvä valita aina yrityksen logo tai jos kyseessä on esimerkiksi brändin tai tuotesarjan sivu, voit valita profiilikuvaksi myös tuotesarjan avaintuotteen.

Facebook yritystili - Lataa profiilikuva

Profiilikuvan on hyvä rajata jo valmiiksi oikean kokoiseksi. Viimeisimmät Facebookin käyttämät kuvakoot löytyvät täältä.

5. Kansikuva

Seuraavassa vaiheessa pääset lisäämään kansikuvan Facebook -sivullesi. Kansikuvaksi on hyvä valita yrityksen toimintaa tai ilmettä tukeva kuva. Se on ensimmäinen asia minkä kävijä näkee vieraillessaan yrityksesi Facebook -sivulla.

Facebook yritystili - Lataa kansikuva

Kansikuva on hyvä rajata jo valmiiksi oikean kokoiseksi. Viimeisimmät Facebookin ohjeistukset kuvakokoihin löytyvät täältä.

6. Valmis Facebook yritystili

Nyt sinulla on valmiina yrityksesi Facebook-sivu ja voit aloittaa julkaisemaan sisältöä.

Facebook yritystili - Valmis yritystili

Facebook ehdottaa mainostamista sitouttaaksesi lisää käyttäjiä yritystiliisi, mutta ensin kannattaa paneutua oman Facebook-sivun asetuksiin sekä ulkonäköön. Tutustu rauhassa mm. ”Asetukset” -valikkoon josta löydät lukuisia eri tapoja muokata ja lisätä tietoa yrityksestä tiliisi.

Share on facebook
Jaa Facebookissa
Share on twitter
Jaa Twitterissä
Share on whatsapp
Jaa WhatsApissa
Share on email
Lähetä sähköpostilla
Share on print
Tulosta